Supermarktfront tegen statiegeld gebroken
Donderdag 16 februari 2012 -
Statiegeld is niet langer de lastige kostenpost die alle supermarkten zo snel mogelijk willen afschaffen. Niet alleen willen de meeste burgers statiegeld behouden en uitbreiden. Ook sommige supermarkten zien belangrijke voordelen in het handhaven of zelfs uitbreiden van statiegeld op plastic flessen.
Voor supermarktketen Aldi blijkt dit statiegeld juist ook bedrijfseconomisch interessant. Daarmee komt de gezamenlijke anti-statiegeldlobby van supermarktketens krakend en piepend tot stilstand.
Vorig jaar liet een aantal kleinere supermarkteigenaren al zien dat voor hen statiegeld geen vies woord was. Zo werden bijvoorbeeld in Eerbeek en Vledder lokale initiatieven opgestart vanuit maatschappelijke betrokkenheid en de wens om duurzamer te ondernemen. Het supermarktfront tegen statiegeld kon dat nog negeren, maar met de recente ‘coming-out’ van supermarktketen Aldi ligt dat anders.
Lees verder in de Statiegeldcourant